
Nieuws
Home /
Prinsjesdag voor u als dga met uw eigen B.V.
In het Belastingplan 2023 zit een groot aantal fiscale maatregelen die directeur-grootaandeelhouders (dga’s) direct raken. Hierbij laten we de belangrijkste maatregelen voor u als dga aan de orde komen. Let wel, het zijn alleen zaken die specifiek over ondernemers in...
Lees meerPrinsjesdag voor u als IB-ondernemer
In het Belastingplan 2023 zit een groot aantal fiscale maatregelen opgenomen die ondernemers direct raken. Hierbij laten we de belangrijkste maatregelen voor u als IB-ondernemer aan de orde komen. Let wel, het zijn alleen zaken die specifiek over ondernemers in de...
Lees meerOnterecht naheffingsaanslag btw verstuurd
Het is mogelijk dat ondernemers, die op tijd btw-aangifte hebben gedaan over het 2e kwartaal van 2022 of over juni 2022 en daar een ontvangstbevestiging van kregen, ten onrechte een naheffingsaanslag hebben ontvangen. Deze fout komt door een vertraging in de...
Lees meerSamenloop tegemoetkomingen voor één werknemer mogelijk
Samenloop tegemoetkomingen voor één werknemer mogelijk Er bestaan diverse financiële tegemoetkomingen in het loondomein die een organisatie voor specifieke groepen werknemers kan ontvangen: het loonkostenvoordeel (LKV), (jeugd-)lage-inkomensvoordeel (LIV), de...
Lees meerHoe lang bewaart u uw administratie?
U bent verplicht uw administratie 7 jaar te bewaren. Gegevens over onroerende zaken en rechten op onroerende zaken moet u 10 jaar bewaren. Als ondernemer bent u wettelijk verplicht een goede administratie op te zetten en bij te houden. Een goede administratie is ook...
Lees meerVanaf 2 augustus 2022 geldt de Wet betaald ouderschapsverlof
Vanaf 2 augustus 2022 geldt de Wet betaald ouderschapsverlof Na een geboorte is het goed als de ouders en het kindje veel tijd met elkaar doorbrengen. In de praktijk gaat de partner van degene die bevallen is vaak snel weer aan het werk. Het aantal betaalde...
Lees meerUBO’s nog niet ingeschreven? Doe het vóór 27 maart
Sinds 27 september 2020 moeten veel organisaties UBO's inschrijven. Deze organisaties hebben hier tot 27 maart 2022 de tijd voor. Als ze op 27 maart 2022 de UBO's van hun organisaties niet hebben ingeschreven zijn ze in overtreding. Bureau Economische Handhaving (BEH)...
Lees meerAanvraagloket NOW 6 opent maandag 14 februari
Werkgevers kunnen van 14 februari 2022 tot en met 13 april 2022 weer een aanvraag indienen bij UWV voor de tijdelijke Noodmaatregel overbrugging werkgelegenheid (NOW). Het is alweer de achtste aanvraagperiode van de NOW. 10 februari 2022 | Door redactie HR Rendement ...
Lees meerEindejaarstips 2021
13 Financiële en fiscale eindejaarstips voor 2021Het einde van het jaar is in zicht. Wat kun je dit jaar fiscaal nog regelen om te besparen op belastingen? Onze adviseurs hebben 13 financiële en fiscale eindejaarstips op een rijtje gezet.Benut de resterende ruimte in...
Lees meerWet bestuur en toezicht rechtspersonen
Per 1 juli 2021 gaat de Wet bestuur en toezicht rechtspersonen in, ook wel WBTR genoemd. Voor deze wet dienen stichtingen en verenigen aanpassingen te doen in de statuten. Klik op de afbeelding voor het lezen van onze nieuwsbrief.
Lees meerE-commerce: vanaf 1 juli 2021 nieuwe btw-regels
Verkoopt u online goederen aan consumenten in de Europese Unie? Dan veranderen de btw-regels voor u per 1 juli 2021 ingrijpend! Per 1 juli 2021 treden er in de Europese Unie (EU) nieuwe btw-regels voor e-commerce in werking. Deze regelgeving is van belang voor alle...
Lees meerUBO-Register
Het Nederlandse UBO-register opent op 27 september 2020 de digitale deuren. Ondernemingen en organisaties die nu al in het Handelsregister staan hebben na die datum 18 maanden de tijd om een uiteindelijk belanghebbende (UBO) in te schrijven. Nieuwe inschrijvers moeten direct al een UBO opgeven.
Lees meer